Sunday, December 9, 2007

My Friend - Someone's Wife

Intan and hubby,Sukri

Selamat Pengantin Baru,INTAN!!!!!!!....kawen jugak akhirnya kawen aku ni...elok-elok la tuh....kenai dah lama,apa yang ditunggu....and..for now,i'm going to write down 'bout a day of mine,going to intan's wedding....aku bangun awai ari ni...excited nak gi tengok intan! bangun ja dah letih,tdoq lambat semalam,buat pa ntah. aku dah janji nak gi kenduri intan with bang maz and sema(long time no seeee.....).so,aku plan pukoi 10am shoot dari umah aku ke umah intan kat juh nun di penaga. aku tunggu depa dua ni,tak mai lagi so aku pun nak tunggu siap-siap dalam keta dengan adiah aku yg berat tuh!as soon as depa sampai,aku pun bertolak la....syok ja aku punya pecut keta sekali kat atas penang bridge,jammed gila la pulok...apa yang jammed tidak la pulak ambo ni pi peksa....at last,turun la jambatan,then pecut lik aku nih....vrrrrrrrrrrrooooooooooooooommmmmmmmmmm......sekali dah nak masuk jalan permatang tuh,ada lori lak dok kat depan...terus la...kena slow down keta lak....adoi...nih nyampah nih....dahla lambat,janji nak pi jumpa fzah pukoi 11am plak....terpaksa la aku ngekoq si lori ni....dahla bawak pasiaq,lagi la aku kena bagi gap between my car and that lorry!adoi...lambat lagi....bila ada ja ruang aku nk pecut,aku mesti tekan minyak....sampaikan sekali tuh,aku terfollow rapat plak with lorry tu,nasib bik aku sempat tekan brek,kalau tidak....keta aku dah cum pungkok lori tuh,aku, sema and bang maz cum cermin! dekat pukoi 11 lebih,kami pun sampai la kt umah fzah,tunggu mek tu plak baru nak kuaq kan keta...adoi la.....kawan-kawan aku sekalian.....ponat den hah!dari umah fzah,glak amik cik ros(roih) kat umah dia....dok sat atas doi dia...kai pun bertolak...aku follow keta fzah ja....tak tau jalan maa....dah dok follow tuh,mai lak lori...dok gak depan keta fzah....ceh...apa punya ari da...asik tak leh nak pecut ja keta nih....jam dah nak dekat pukoi 12pm,aku dah la ada matters petang nih....
at last,we arrived past 10 minutes after 12. time ni,orang ramai gak sebab memang time tu cun sangat time orang nak makan....setibanya di rumah intan,dah lepas salam-salam,mak dia plak gtau yang intan baru ja g make-up,pulak dah.....ish,aku rasa aku dah tak jumpa intan kot...sebab nk tgu lama lagi tuh....kami suma tgu kat second floor umah dia,sampai pukoi 1pm,perut pun dah bunyi,aku ajak depa ni g makan dulu la...tak tahan...satgi kang suma pengsan camna?heheheheh....pas makan,mak dia plak tahan tak bagi balik....adoi....aku dok kejaq masa ni...camna?hmm..xpala...aku leh tgu sat lagi nih....sambil tgu,kami pn berposing2 la kt atas tuh and dok belek-belek la hantaran belah laki and pompuan.....clock dok ticking ni,so aku decide pukoi 2pm aku kena rushing balik jgak...tak leh nak tunggu2 dah...agaknya,nasib aku bik dan tak sia2 aku mai kenduri ni,aku dapat gak jmpa intan time nak blik tuh...kami terpaksa tahan intan and hubby kat tengah jalan utk tangkap gmbq,sorry intan kena sekat kat tengah2 panas terik!hehehehehe....rite after that,apa lagi,aku pun pecut la....tepon pun dah banyak kali dok bunyi tak stop2....

For Intan and Hubby,di sini aku nk wish semoga hang and hubby berbahagia ke akhir hayat,amin......

1 comment: